Dwa bardzo podobne szampony,ale czy identyczne| Olsson Scandinavia oraz Stuhr

Kochani!
Od dłuższego czasu miałam okazję testować dwa,bardzo podobne do siebie szampony. Pierwszy z nich to Stuhr - szampon do włosów normalnych, kolejny to Olsson Scandinavia łagodny szampon do włosów normalnych.
Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie. Przy zakupach pewnie wiele osób mogłoby się najzwyczajniej w świecie pomylić, kojarząc jedynie szatę graficzną opakowania ulubionego szamponu.
Jeden z nich sprawdził się u mnie rewelacyjnie,drugi już niekoniecznie. Który z nich podbił moje serce, a który okazał się bublem? Tego dowiecie się w dzisiejszym wpisie.

Opakowania



Na pierwszy rzut oka oba te szampony są do siebie bardzo podobne. Oba produkty znajdują się w tubie. Kolory opakowań są praktycznie takie same. Na samej górze opakowania widnieje napis Professionel/Professional. Na opakowaniu Olsson Scandinavia w prawym górnym roku znajduję się litera R w kółeczku, oznacza to zarezerwowany znak handlowy. Stuhr nie posiada takiego znaczka.
Kolejne podobieństwo to znak rekomendacji, oba produkty otrzymały certyfikat od Astma-Allergi Denmark. Produkt może być używany przez alergików oraz astmatyków.
Następne podobieństwo jakie zauważyłam,to informacja o braku parabenów w tych kosmetykach.
Składy
Skład Olsson Scandinavia
Aqua - Woda
Sodium Laureth Sulfate - Substancja myjąca, silny detergent
Glycerin - Gliceryna - Humektant
Sodium Cocoamphoacetate - Detergent
Sodium Chloride - Sól
Disodium Laureth Sulfosuccinate - Surfaktant, pochodzi z grupy surfaktantów anionowych
Hydroxypropyl Guar - Substancja antystatyczna
Hydroxypropyltrimonium Chloride - Substancja antystatyczna
Zinc Coceth Sulfate - Substancja powierzchniowo czynna
Panthenol - Pantenol, humektant
Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder - Ekstrakt z liści aloesu
Dehydroacetic Acid - Naturalny konserwant
PEG-8 - Emulgator
Citric Acid - Kwas cytrynowy - konserwant
Sodium Benzoate - Benzoesan Sodu - konserwant

Skład Stuhr
Aqua - Woda
Sodium Laureth Sulfate - Substancja myjąca, silny detergent
Glycerin - Humektant
Sodium Chloride - Sól
Sodium Cocoamphoacetate - Detergent
Disodium Laureth Sulfosuccinate - Surfaktant, pochodzi z grupy surfaktantów anionowych
Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder - Ekstrakt z liści aloesu
Panthenol - Pantenol, humektant
Hydroxypropyl Guar - Substancja antystatyczna
Zinc Coceth Sulfate - Substancja powierzchniowo czynna
Sodium Benzoate - Benzoesan Sodu - konserwant
Citric Acid - Kwas cytrynowy - konserwant

Składy są praktycznie takie same w obu produktach. Jedyną różnicą jest PEG-8 oraz Dehydroecetic Acid zawarty w składzie Olsson Scandinavia.
Mimo tak bardzo podobnych składów,tylko jeden z szamponów spisał się u mnie naprawdę dobrze.

Pojemność/cena
Szampon Olsson Scandinavia znajduję się w tubie o pojemności 325ml. Cena jednego opakowania to 9,95 funtów,czyli około 48 zł. Możecie go zakupić TUTAJ.
Szampon Stuhr znajduje się w opakowaniu 200ml. Cena opakowania to 79,95 koron duńskich, czyli koło 40 zł. Możecie go zakupić TUTAJ

Moja opinia
Z początku myślałam, że szampony wyprodukowane zostały w tej samej firmie. Oba produkty należą do dwóch odrębnych duńskich firm.
Producenci w każdym z nich obiecują nam podobne zadania szamponów : łagodny szampon, bez parabenów, delikatna formuła pomaga wzmocnić zniszczone włosy.
Delikatna formuła? Raczej silny detergent Sodium Laureth Sulfate oraz sól Sodium Chloride, przy codziennym stosowaniu na pewno NIE wzmocnią naszych zniszczonych włosów. 
Szampon Stuhr spisał się u mnie dobrze jako szampon oczyszczający, na pewno nie odważyłabym się stosować go codziennie. Nie wysuszył mi skóry głowy.
Szampon Olsson Scandinavia ratował moją skórę podczas problemów, po stosowaniu Hair Jazz. Pisałam o tym TUTAJ. Poradził sobie z zapaleniem mieszków włosowych, jednak z czasem strasznie wysuszał moją skórę głowy. 
Możliwe, że Stuhr zawiera znacznie większą ilość pantenolu lub ekstraktu z aloesu, stąd taka różnica w działaniu 

Moim zdaniem warto wypróbować Olssona, za taką cenę mamy naprawdę duże opakowanie szamponu oczyszczającego. Jak wiadomo każda skóra głowy jest inna i każdemu może odpowiadać inne stężenie danego składniku.

A wy znacie te produkty? 

8 komentarzy:

  1. Ja zaczęłam stosować szampon olsson, po tym jak dostałam łupieżu od Seboradin przeciw wypadaniu włosów ( maska ). po drugim umyciu włosy i skóra głowy wróciły do normy, ale teraz nie wiem jaki szampon i maskę ( lub odżywkę ) stosować na co dzień :/
    Rybcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam wcześniej tych produktów :) Ja poszukuję czegoś na łupież, którego niczym nie udaje mi się pozbyć.

    Zapraszam na ROZDANIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci kosmetyki Pharmaceris, świetnie radzą sobie nawet z tłustym łupieżem.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Rzeczywiście do złudzenia podobne O.o Może jednak jakaś firma-córka? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę poszperałam i jedyne na co się natknęłam,że to Stuhr skopiował formułę od Olsson Scandinavia. Dlatego teraz Olsson zawiera znaczek original.

      Jednak Stuhr zrobił dobrą robotę,skopiował szampon lepszy niż oryginał!

      Usuń
  4. Kompletnie nie znam tych produktów i zapewne tak jak ty stwierdziłabym na pierwszy rzut oka, że pochodzą one od jednego producenta, przez oprawę graficzną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och dobrze, że to miejsce jest tutaj w sieci, bo potrzebuję włosowego wsparcia! Świetne wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsze słyszę o obu produktach🤔:)

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu

Paulina Rychter. Obsługiwane przez usługę Blogger.