Dla początkującej włosomaniaczki

Witam!
Do tego wpisu zainspirowała mnie dziś moja siostra. Pierwszy raz odwiedziła dziś mojego bloga.
Na początku zapytała mnie o pielęgnacje, potem zanotowała to co jej przekazałam.
Każda z nas ma inne włosy, chociaż moje i moich sióstr są w jakiś sposób podobne.
Cienkie, szybko się przetłuszczają i ogólnie rzadko kiedy wyglądają zniewalająco.
Muszę się pochwalić, jakiś czas temu parę osób skomplementowało moje "nie idealne" włosy :)
W moim wpisie początkujące włosomaniaczki zobaczą jak łatwo i nie drogo rozpocząć przygodę z naszymi włoskami. 
No to jedziemy!


1. szampon
Rozpoczynając naszą świadomą pielęgnacje należy sięgnąć TYLKO po dwa szampony. Dzięki temu z łatwością ocenimy stan naszych włosów.
  • 1. Szampon oczyszczający - możemy go stosować raz na 2 tyg,raz na 3 tyg lub raz na miesiąc. W zależności od tego jak często nasze włosy potrzebują oczyszczenia. 
    Może to być szmapon z GreenPharmacy, HerbalCare, Barwa ziołowa lub szampon familijny z Ziaji. 
  • 2. Szampon używany na co dzień - będzie to szampon używany często. Powinien mieć delikatny skład, najlepiej bez SLS i SLES.
    Może to być szampon Babydream, Alterra, płyn go higieny intymnej Facelle lub szampon dla dzieci Hipp.
Oczywiście po pewnym czasie każda włosomaniaczka może eksperymentować co do szamponów :)
2. Odżywki/ Maski
Moim zdaniem najlepiej rozpocząć pielęgnację PEH.
  •  Proteiny - maski lub odżywki proteinowe polecam stosować raz na 2-3 tygodnie, jednak nadal jest to sprawa indywidualna .
Polecam maskę Kallos keratin, Kallos silk lub Kallos milk. 
  • Emolienty - one ujarzmiają nasze włosy oraz chronią je przed puchem. Odżywkę lub maskę emolientową można stosować po każdym myciu. 
Polecam odżywkę Garnier awokado i masło karite oraz odżywkę Garnier fructis goodbye demage. 
  • Humektanty - czyli inaczej nawilżacze. Dbają o to,aby nasze włosy były gładkie i sypkie.
Polecam maskę Alterra z granatem i aloesem oraz odżywkę z Isany z aloesem. 
3.  Wcierki
Jeśli zależy nam na szybszym wzroście lub na pozbyciu się problemu wypadających włosów z czystym sercem mogę polecić wcierkę Jantar.
4. Oleje
W moim przypadku najlepiej sprawdza się oliwa z oliwek.
Można rozpocząć olejowanie właśnie od oliwy, oleju słonecznikowego, oleju lnianego lub jakiegokolwiek innego jaki zakupicie w sklepie spożywczym. 
5. Suplementy 
Można pić pokrzywę, skrzyp, pić drożdżę lub brać tabletki .
Pamiętajcie jednak, że nic nie zastąpi zdrowej diety. 
Mam nadzieję, że mój wpis pomoże choć jednej osobie zostać włosomaniaczką.
9147 dlugie-blond-wlosy-13423 rude-dlugie-krecone-amplt3333333333

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Paulina Rychter. Obsługiwane przez usługę Blogger.